Stillestund i mørkningen

Kirkens rammer kan benyttes til meget andet end søndagens gudstjeneste. I lyset af at pandemiens åg fjernes, er det tid at mødes i fællesskaber igen, og Herning Valgmenighedskirke spiller ud med et tilbud at den rolige slags, nemlig et kort møde i mørkningen torsdag 3. februar kl. 17.00.

Seancen, som varer cirka 45 minutter, omfatter en ankomst, en velkomst, stille musik, tekstlæsning, mere musik, ro til egne tanker og refleksion. Ved premieren i sidste måned var musikken af Arvo Pärt, Eivør og Carsten Dahl, og dagens tekst var taget fra Søren Ulrik Thomsens nye erindringsessay “Store Kongensgade 23”.  Dette angiver en retning for indholdet. Også fremover vil det være skønlitterære tekster.

Det er to af valgmenighedens medlemmer, Morten Kvist og Vibeke Lundbo, der forestår mørkningsarrangementet, som er et tilbud i overgangen fra arbejde og travlhed til aften og ro. De to understreger, at arrangementet er for alle interesserede, og der kræves ikke forberedelse eller tilmelding. Man møder bare op.