AFLYST pga sygdom i Pigekoret – Koncert med Ensemble MidtVest og MidtVest Pigekor

Herning Valgmenighed byder ind med fællessang under ”Vintertoner”

For Herning Valgmenighed er fællessang et vigtigt indslag, og det kommer til udtryk flere gange om året ved forskellige arrangementer. Under kammermusikfestivalen ”Vintertoner” byder valgmenigheden derfor ind med et arrangement torsdag 27. januar kl. 19.30 i samarbejde med Ensemble MidtVest og MidtVest Pigekor. Det foregår i Herning Valgmenighedskirke.

I disse coronatider er det værd at hæfte sig ved, at publikum gerne må synge med, så der er virkelig tale om fællessang. Publikum får ved indgangen udleveret et sanghæfte med en halv snes sange, der blandt andet tager udgangspunkt i vinterens sange. Medvirkende er MidtVest Pigekor, som valgmenigheden i forvejen har et samarbejde med, samt fire af blæserne i Ensemble MidtVest, nemlig Charlotte Norholt på fløjte, Peter Kirstein på obo, Tommaso Lonquich på klarinet og Yavor Petkov på fagot.