SOS - Børnebyen

Bakoteh i Gambia

Herning Valgmenighed er fadder til SOS-Børnebyen Bakoteh, og vi støtter med et fast årligt bidrag. Derudover går salg af kort, som kan købes i kirken, ubeskåret til SOS-Børnebyerne.

Vi støtter SOS Børnebyernes arbejde for at give børn et kærligt hjem, da barndommen er med til at definere det liv, et menneske får. Den trygge barndom skaber grundlaget for et godt voksenliv. Derfor giver SOS Børnebyerne forældreløse og sårbare børn et kærligt hjem og en omsorgsfuld familie, ligesom organisationen støtter sårbare familier i at klare sig selv, så børnene ikke efterlades alene.

SOS Børnebyerne blev stiftet i 1949 og har i dag over 500 børnebyer i 132 lande. SOS Børnebyerne er uafhængig af politiske og religiøse interesser og fokuserer på langsigtet udvikling af det enkelte barn, sårbare familier og af lokalsamfundet.

Læs mere på www.sosbornebyerne.dk