Litterære onsdage

Findes der én og kun én sandhed?

Herning og Gjellerup Valgmenigheder genoptager de litterære onsdage i Hammerum Friskole, og pudsigt nok sker det en torsdag denne gang. Af praktiske årsager fordi skolen er optaget onsdag. Der indledes torsdag 19. januar, men de efterfølgende tre aftener er på onsdage.

Det er valgmenighedspræst Morten Kvist, som gennem årene har forestået disse aftener, og da der inden længe kommer en ny præst, vil det være hans sidste runde i denne omgang. Den udvalgte bog er denne gang Hernan Diaz’ roman ”Tillid”, som har påkaldt sig international opmærksomhed.

Morten Kvists kriterier for bogvalg er, at de skal være nye, så man kan få fat i dem, at de grundlæggende skal byde på en god historie og endelig, at der skal være en anledning til eksistentiel refleksion.

På overfladen handler den om et meget succesfuldt par i New York og italesættelsen af deres historie. Flere giver deres bud herpå, og det minder om, at det er svært at formulere og bestemme sig for, om der findes én og kun en sandhed. Igennem de forskellige fortællinger tager bogen livtag med det tema.

Litterære onsdage foregår torsdag 19. januar, onsdag 25. januar, onsdag 1. februar og onsdag 8. februar kl. 19.30 på Hammerum Friskole. Tag en litteraturinteresseret ven med.

Arrangementet er åbent for alle. Der betales 50 kr. for kaffen.