Fyraftensang

Sangglæde og fællesskab udfoldes mange steder i Herning. Og for det sangglade publikum er der en ny chance på Biblioteket i Herning torsdag 24. marts, hvor der er fyraftensang kl. 17.00.

Sangene præsenteres af Morten Kvist fra Herning Valgmenighed, og han akkompagneres af Lars Sørensen på klaver og Christian Eriksen på bas. Især Højskolesangbogen vil levere sange, men man ved aldrig, om der kommer andet på repertoiret. Den højspændte situation i Europa kalder måske på en kommentar.

Ideen med disse fællessangsarrangementer opstod i forbindelse med Hernings 100-års købstadsjubilæum i 2013, og det er formentlig det eneste tiltag, som lever så konsekvent ni år efter. Fællessangsarrangementet er arrangeret i et samarbejde mellem Herning Korforening, Herning Højskoleforening, Herning & Gjellerup Valgmenigheder og Herning Amatør Symfoni Orkester.

Det tager en times tid, alle er velkomne, det er gratis, og tilmelding er ikke nødvendig. Biblioteket lover, at der kan købes forfriskninger i caféen, og at de gerne må medbringes på Platformen, hvor fyraftensang gennemføres.