Goddag og farvel ved samme koncert

Sommerkoncerten i Herning Valgmenighedskirke blev MidtVest Pigekor og kirkens bidrag til den sprudlende kulturfest i Herning. Det blev samtidig koncerten, hvor Dorte Bille sagde farvel til korarbejdet i Herning ved at overdrage dirigentstokken til Frieda Funk.

På vegne af Herning Valgmenighedskirke takkede Morten Kvist for mange års godt samarbejde med koret og med Dorte Bille og undlod selvfølgelig ikke at ønske hende held og lykke med den nye gerning og præstestudiet. Samtidig bød han Frieda Funk som ny leder af pigekoret velkommen med en buket blomster og indbød til fortsat at benytte Herning Valgmenighed til koncerter og pladeindspilninger.

Selve koncerten blev præcist så storslået, som man kunne forestille sig med dels MidtVest Pigekor, dels udvekslingskoret Piedmont East Bays Children’s Choir og især ved afslutningen, hvor begge kor medvirkede. Stor og flot lyd og med Oscar Petersons ”Hymn to Freedom” som sidste værk. Intet kunne være mere passende.

Foto: Jonathan Medhurst, Define Image