Dirigentstokken overdrages i Valgmenighedskirken

Selvom korleder Dorte Bille forleden havde den officielle afskedskoncert og -reception, så er lørdagens koncert i Herning Valgmenighedskirke den begivenhed, hvor hun i praksis overgiver dirigentstokken til sin afløser, Frieda Funk. Begge dirigenter vil kunne opleves på podiet, når MidtVest Pigekor og Piedmont East Bay Children’s Choir fra San Francisco giver koncert.

Koncerten, som er pigekorets og Valgmenighedskirkens bidrag til Kulturfest Herning, bliver dermed den reelle afrunding af Dorte Billes 22-årige virke for MidtVest Pigekor og Den Jyske Sangskole. Når udvekslingen vender om, og Herning-koret drager til USA i efteråret, bliver det for første gang uden Dorte Bille.

Ligesom det bliver sidste gang, at Dorte Bille dirigerer i Herning Valgmenighedskirke, som hun har gjort til pigekorets hjemmebane og faste base ved mange koncerter gennem årene. Dorte Bille glæder sig til koncerten og denne afrunding af karrieren.

Ved koncerten synger det danske og amerikanske kor hver for sig og sammen. Programmet består af amerikansk, engelsk, tysk og dansk kormusik.

Udover koncerten 18. juni optræder det amerikanske kor på den internationale skole i Ikast og bliver desuden officielt modtaget på Herning Rådhus af borgmester Dorte West.